Kommunal författningssamling

Sitter för tillfället och läser igenom “Riktlinjer för sociala medier i Bromölla kommun” som jag idag fick genom internposten. Ovan och eftersom jag blir inspirerad av nya, roliga saker och sånt som jag tror kan bli bra har jag ju kastat mig in i projektet med tron om att produktiva och intressanta initiativ är väl bara att göra. Riktigt så är ju inte fallet. I författningssamlingen finns ett antal riktlinjer som jag behöver fundera kring och diskutera med Informationsenheten (som jag enligt författningstexten antar är den ansvariga enheten inom kommunen för digitala medier).

Jag behöver fundera lite och eventuellt modifiera mina tankar lite, kanske byter vi blogg och upplägg. Jag återkommer när jag blivit ordentligt påläst och reflekterat. Jag är tacksam för alla förslag, feedback och tankar kring mitt uppdrag och mina intentioner (dessa beskrivs för övrigt i de tre första posterna på bloggen. Klicka på siffran för att bli länkad  123).